17 Şubat 2012 Cuma

Anlatımlı Spor Yelek Modeli


Yeleğin Önü


30 ilmek lastikle başladım. 10 sıra lastik ördüm. 4 ilmeği lastik olarak, diğer yerleri düz olarak 1 karış ördüm. Ön lastikten birer ilmek eksilterek yakadaki "V" şeklini verdim. Kol bölümünden de 6 ilmek artırıp 5 kere birer ilmek keserek kol oyuntusunu verdim. Öndeki ilmekleri kese kese 6 ilmek kalana kadar devam ettim. Askı şeklinde aynı boyutta örüp arkadaki askılarla birleştirdim.

Yeleğin Arkası


Kullanılan ip 7 numaralı şişe uygun olmak zorundadır. Arka: 50 ilmek başladım. Bir düz bir ters 10 sıra lastik yaptım. Bir karış sonra şişin başında 6 ilmek artırdım. 6 ilmeği bir ters bir düz lastik ördüm. 7, 8, 9. ilmekleri beraber alıp geri döndüm.  Tekrar 6 tane ilmek olan lastiği ördüm. Bu işlemi 8 kere tekrarladım. Başa kadar ördüm. Aynı işlemi diğer tarafta da yaptım. Böylece her iki yandan onaltışar ilmek kesmiş oldum. Ortada 18 ilmek düz örgü kaldı. Lastikten sonra her düz ilmeğin başında birer ilmek keserek 13 ilmek örerek ilmek eksilttim. 16 sıra ördüm. Ortadaki tek bir ilmeği kesip 6 tane olan lastiği 14 sıra örüp kesip bitirdim. Diğer tarafa da aynı işlemi yaptım.

1 yorum:

  1. çok teşekkür ederim. sayenizde harika bir şekilde örneği öğrendim:)

    YanıtlaSil